tyllekylle

Glemt minipille...risiko for graviditet

4 svar i dette emne

Hej piger:wave2:

Jeg tager mini-piller og har gjort det ca et år. Jeg er normalt rigtig god til at huske at tage dem til tiden (inden for 27 timer fra den sidste). Men i denne uge er det altså gået helt galt. Jeg har haft virkelig travlt, og onsdag aften glemmer jeg at tage den fordi jeg faldt i søvn på sofaen og vågnede midt om natten. Jeg opdagede det dog først i dag da jeg skulle have startet en ny pakke og opdagede der var en tilbage:8:

Nu havde jeg så ægløsning tirsdag og onsdag (den har jeg kunnet mærke siden jeg begyndte på minipillerne...på p piller havde jeg den jo ikke). Og i dag havde jeg så sex med min kæreste. Nu er jeg i tvivl om risikoen for graviditet? Altså, ved den selvfølgelig er der, men tænker mere i forhold til at det er så tæt på ægløsningen. Havde det der æggehvideslim tirsdag og onsdag og selve de der ægløsningssmerter onsdag aften.....

Hvad tror I?

Redigeret af 0
0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Du har helt ret... Med sex er der altid en risiko....

Sagen er den, at vi ville gå i gang med at lave en baby i løbet af foråret, så det er ingen kæmpe ulykke. Faktisk er vi temmelig skrukke....det passer bare enormt dårligt med en baby i efteråret...det ser mere fornuftigt ud i beg. af 2014 - men er babyen der nu, så er det så bare nu det skal være.

Så i virkeligheden er vi nok mere nysgerrige og spændte end vi er nervøse.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Hej TylleKylle 

Jeg kan se, at dit indlæg er nogle år gammelt, men jeg synes, at du spørger ind til noget meget relevant, som mange nok (desværre) har prøvet. Jeg faldt lige over indlægget, da jeg søgte rundt på nettet, og vil derfor lige smide en kommentar. 

Generelt er man ikke beskyttet, hvis man glemmer at tage sin p-pille i mere end 3 timer, hvorfor man bør anvende ekstra beskyttelse f.eks. i form af kondom de næste 7 dage. Det er dog vigtigt, at man straks tager den glemte pille lige gyldigt, hvor længe siden det er, at man burde have taget den. Herefter fortsætter man som "normalt". Jeg har fundet ret meget god informationer i denne artikel: https://www.practio.dk/artikler/hvor-sikre-er-minipiller 

Vh 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

glemt minipille så husk at tage en stor pille næste gang 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind