Mrs_McManiac

Hvorfor flirter du?

Recommended Posts

Mrs_McManiac

Ja, som overskriften lyder: Hvorfor flirter du?

Og er der forskel på dit flirteri, alt efter om du er i forhold eller single?

Nysgerrigheden udspringer af en samtale med nogle veninder, hvor jeg fandt ud af at jeg åbenbart er lidt atypisk - i hvert fald i forhold til de andre.

Jeg mister nemlig al interesse for flirteri, når jeg er i et forhold. Det er heller ikke fordi at jeg er den store flirter, når jeg ikke er i forhold, men alligevel er der en markant forskel. Så, hvordan er I andre? Og er det egentlig noget I har tænkt over?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PolySomPlusEn

Jeg flirter om jeg er i forhold eller ej.

For mig er det at flirte ikke et forsøg på at opnå en kontakt, der kan lede til sex eller lignende. Det er et spil mellem kønnene, hvor man får lov at dyrke at være henholdsvis mand og kvinde. Det er venlighed, nysgerrighed og lune komplimenter, der orienterer sig imod at vi tilhører hver vores køn.

Jeg flirter også med Q i mit forhold, men det er så til gengæld på en helt anden måde. Det har en dybde og en klar dimension af kærlighed samt begær, som jeg slet ikke praktiserer med andre kvinder. Hverken tidligere da jeg var single eller tidligere da jeg var i parforhold.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mrs_McManiac

Det er sjovt at læse andres tanker.

Jeg har altid været en drengepige - og derfor er min tilgang til mænd nok mere ala "Hej - du er sød og sjov. Skal vi være venner?" end "Hvad så der, din frækkert!" :)

For mig er det slet ikke naturligt at flirte, hvorfor jeg altid kun har gjort det bevidst eller hvad man skal sige. Fordi der var et formål med det: at score manden. Men eftersom det ikke er aktuelt nu hvor jeg er i forhold, så skænker jeg det slet ikke en tanke. Jeg har derfor nok aldrig opfattet flirteri som en naturlig måde at omgås og kommunikere med andre mennesker på.

Jeg tror også at jeg ville være bange for at det blev misforstået hvis jeg gjorde det, og at fyren så troede at jeg rent faktisk lagde op til mere end bare flirt. Og så står man der og skal forklare sig :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mulan

Jeg er bedre til at flirte, når jeg er i et forhold (helst med andre i forhold)- for der er definerede grænser for hvor langt flirten vil gå. Det er ret befriende.

Jeg har meget svært ved at flirte, når jeg er single - fordi *gisp* hvad nu hvis nogen fandt mig spændende og rent faktisk ville noget mere? :rulle:

Jeg flirter meget begrænset med single mænd, mere fordi jeg ikke vil "narre" dem, men nogle mænd - oftest ældre mænd - er altså hundrede gange bedre til at flirte og til at få een til at føle sig tryg. Synes jeg. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
decibell222
Jeg er bedre til at flirte, når jeg er i et forhold (helst med andre i forhold)- for der er definerede grænser for hvor langt flirten vil gå. Det er ret befriende.

Jeg har meget svært ved at flirte, når jeg er single - fordi *gisp* hvad nu hvis nogen fandt mig spændende og rent faktisk ville noget mere? :rulle:

Jeg flirter meget begrænset med single mænd, mere fordi jeg ikke vil "narre" dem, men nogle mænd - oftest ældre mænd - er altså hundrede gange bedre til at flirte og til at få een til at føle sig tryg. Synes jeg. :)

Jeg kan genkende meget af det, du skriver her, i mig selv. Jeg er også altid på forkant med, hvad det mon kan føre til, og da jeg heller ikke vil narre eller give indtryk af mere, end jeg kan holde, så lader jeg oftest være med at flirte.

Jeg gik for nogle få år siden meget i byen med et par veninder, som begge er store (og gode) "flirtere". Vi var altid omgivet af en del mænd pga. de to, så klart faldt der også noget interesse af til tredjeparten (mig). Det endte bare altid lidt i kaos, fordi selv om jeg er rimelig udadvendt og da også kan være livlig og rap i replikken, havde vi ikke samme indgangsvinkel til det at flirte, og derfor kom jeg nok hurtigt til at virke mere seriøs (kedelig?), end de andre. Lidt som "the designated driver" i et selskab af fulde mennesker.

Hvis jeg var ude at danse meget, gjorde jeg en del ud af ikke at danse for meget med den samme person (i træk) - hæ, det lyder næsten som et bal i 1800-tallet, hvor mere end tre danse med samme person var det samme som at offentliggøre sine romantiske hensigter over for vedkommende. :D

Jeg betragter nok flirt som forstadiet til reel interesse for en af det andet køn og vil derfor også altid være meget påpasselig med det. Men jeg er da kommet til at flirte ubevidst, åbenbart, eller er blevet flirtet vildt med uden selv at opdage det, så måske jeg bare ikke er så god til det med de flirte-tegn. :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind