oldboy

Blive gift igen - fornyelse af ægteskabsløfter

Recommended Posts

oldboy

Det er måske en smule poppet, men overvejer at fri til min kone - igen ...

Men er det overhovedet muligt herhjemme at få foretaget en form for ceremoni hvor ægteskab & løfter fornyes ?

Det behøver ikke at være kirkeligt, men vil gerne have et strejf af formalitet over 'ceremonien'

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
oldboy

Ja, man kan da trække lidt på smilebåndet når auto-translate ryger i skoven :-)

Men savner lidt mere praktiske råd - går man til præsten eller rådhuset ?

Ved at den ultimative løsning for min kone ville være et Las Vegas / Church of Elvis bryllup, men kunne godt tænke mig at vi holdte det i Dk i første omgang ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
browneyedhandsomeman
På rådhuset er det mig bekendt ikke muligt - men det skulle tilgengæld være fuldt muligt at få en kirkelig velsignelse - det er så vidt jeg ved helt op til præsten om h*n ønsker at udføre det eller ej :)

Det er ganske rigtigt, at man kun kan blive gift igen, hvis man har fået opløst det oprindelige ægteskab (v. skilsmisse eller ægtefællens død).

Hvis man hverken er kirkeligt viet i første omgang eller allerede har fået en kirkelig velsignelse af sin borgerlige vielse, må det med velsignelsen kunne lade sig gøre nu.

Hvilke andre ceremonier - som ikke er en vielse - der eventuelt kan foretages, foreslår jeg at tale med den lokale kirke om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind