Frk.Boegh

Webdesign?

Recommended Posts

Frk.Boegh

Efter mine krav til layout op min blog, har min kæreste opgivet, da det rækker mere end hans evner..

Men jeg er villig til at betale for et godt layout - og evt. flytningen af bloggen til en anden server (eller hvad hedder det? :lol:), men hvor finder man nogle der kan klare sådan en lille opgave. Når jeg søger google efter webdesign, er deres forskellige design på hjemmesider jo altid overvældende :8: - og det er jo kun en blog.. Laver de også sådan noget?

Og hvis nogle der har erfaringer med folk/firmaer der kan lave disse småopgaver, vil jeg gerne høre. Om det er et firma eller privatperson der bare har magiske hænder er underordnet, skal bare have noget godt layout til bloggen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Escapegamer
Efter mine krav til layout op min blog, har min kæreste opgivet, da det rækker mere end hans evner..

Men jeg er villig til at betale for et godt layout - og evt. flytningen af bloggen til en anden server (eller hvad hedder det? :lol:), men hvor finder man nogle der kan klare sådan en lille opgave. Når jeg søger google efter webdesign, er deres forskellige design på hjemmesider jo altid overvældende :8: - og det er jo kun en blog.. Laver de også sådan noget?

Og hvis nogle der har erfaringer med folk/firmaer der kan lave disse småopgaver, vil jeg gerne høre. Om det er et firma eller privatperson der bare har magiske hænder er underordnet, skal bare have noget godt layout til bloggen.

Kører din blog ikke med templates du kan vælge imellem? Hvorfor skal bloggen flyttes?

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, om du har en blog eller en hjemmeside, derfor spørger jeg :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frk.Boegh

Det er en blog, men vil gerne have mere advanceret layout og gerne flyttet, da jeg har så mange /#%! problemer med blogger. >_< Men ja, bare layout og opsætning leder jeg efter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Hvis det er en standardblog, du kører (og det er det), plejer man at kunne finde et hav af færdige templates, nogle gratis, nogle til salg, som du kan vælge imellem. Udvalget er forskelligt fra system til system (Wordpress, Joomla osv.). Du kunne snuse lidt rundt. Oftest (altid) kan man skifte billederne ud, selv om det kan kræve lidt pillearbejde. Det bør du begynde med. Hvad system kører du?

Hvis en professionel skal lave noget til dig, skal du have læderet frem. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad sådan en tager i timen. Men nok fra 600 kr og opefter. Og der går flere timer til, når det skal udvikles og du ikke har en grydeklar ide. Derfor kan det godt svare sig at købe en færdig template. Men du kan jo håbe, at nogen bider på dit opslag her.

Du/I kan lave noget selv med Artisteer. Det er ikke så svært, men bliver måske heller ikke så lækkert. Jeg har aldrig presset Artisteer, da jeg havde et ret enkelt design i tankerne (minimalisme hedder det vist). Det var så ikke en blog, men den kan lave til de fleste systemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
myicq

er det smuk-blog vi snakker om ? Antager jeg i hvert fald.

Den kører på blogger.com, som er noget google-noget.

Din side nu er ok pæn, men koden bag..uha uha noget fuglerede og sammensurium. (undskyld, men det er det altså).

Du har som jeg vurderer det 2 problemer:

1) nyt design. Der er 1000vis af gratis templates rundt omkring, lad dig ikke lokke til at købe noget med mindre du ønsker noget helt unikt. Men 99% af vejen kan du komme med gratis.

F.eks. her og her

2) eventuelt nyt blogsystem. Google blogger.com virker til at fylde dine sider med alt muligt "junk" og tracking som roder koden bag. Not good. Wordpress anbefales af rigtigt mange.

Du kan heldigvis flytte dit gamle indhold

Hvis du vil have den forkromede løsning kan du så eventuelt købe et webhotel, installere wordpress og lave dynamisk indhold som du ønsker. Det lidt mindre forkromede løsning er en hostet løsning, her har du mindre indflydelse, men til gengæld nogen til at "passe" installationen for dig.

Spørg gerne ind til flere details hvis du vil. Jeg arbejder med "den slags". Og nej, jeg vil skriver ikke dette for at sælge dig noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frk.Boegh

Jeg vil gerne have noget unikt, og noget som er så overskueligt at man rent faktisk gider at læse det. For sådan har jeg det ikke når jeg kommer ind på bloggen. Men må kigge på det wordpress og fordelene der. Men alt efter pris, regner jeg stadig med at købe noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Polsen18

Du kan evt tage et kig på Wordpress Temaet "Divi" utrolig brugervenligt og meget flexibelt - så kan du komme meget langt selv, og så evt købe lidt timer hos en udvikler til de ting du ikke selv kan 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Thorvald1973

De er ret billige - noget med et lille beløb om måneden og fuld support.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dr_degn

en af de beste sites du kan bruge er dog https://codecanyon.net/

de har alt. og self. unikt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind