DansePrinsesse

Husholdningsbudget

Recommended Posts

DansePrinsesse

Hvordan holder I styr på jeres husholdningsbudget? Har i en notesbog, kuverter med kontanter, regneark, gemmer bonner eller?

Jeg vil gerne have lidt mere overblik over hvad vi bruger på mad/husholdning. Umiddelbart er jeg vist mest til at tage min bon med hjem, taste ind i et regneark og så smide den ud. Men når man er regnearksspasser findes der så nogle gode skabeloner?

Vil også meget gerne høre hvor detaljeret I gør det - så fortæl hvordan det fungerer bedst hos dig/jer. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Melis

Vi har en fælles konto til vores husholdningspenge, som vi begge har dankort til. Hver uge overføres madpengene fra vores budget-konto til den, og det er så de penge vi kan bruge. Jeg holder styr på forbruget via saldo sms og mobilbank.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Melis

En overgang havde jeg da egentligt også en app, hvor man kunne ligge billeder af bonner ind, og holde regnskab over forbruget. Men det gik jeg hurtig kold i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tobywan

Vi har begge et dankort til den konto, hvor vi hver måned sætter et fast beløb ind på.

Kan begge se kontoen i hver vores netbank, så gemmer ikke bon'er eller andet i den sammenhæng.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Victoria-Pedersen

Jeg holder øje inde på netbank med mine kontier

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DansePrinsesse
En overgang havde jeg da egentligt også en app, hvor man kunne ligge billeder af bonner ind, og holde regnskab over forbruget. Men det gik jeg hurtig kold i.

Kan du huske hvad den hed den app?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
helligsvansen

Nej

Vi køber det vi mangler og helst så godt og billigt som muligt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze

Som flere af de andre herinde, så har vi en husholdningskonto med 2 dankort til, og så overføres der et fast beløb hver måned. For det meste tjekker vi bare forbruget via netbank, men nogen måneder kører vi "jihad" og gemmer alle bon´er, og så nørder jeg et regneark sammen, så vi kan se præcist hvad vi bruger penge på.

Den der app, vil jeg forresten også godt vide hvad er for en?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
helligsvansen

Der findes en der hedder HomeBudget

Men jeg kender den kun af navn ikke af gavn

Anishu, Inc.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mooocha

Vi er to voksne og prøvede for sjov at spare på husholdningsbudgettet for at se hvad vi kunne nøjes med at bruge på en måned.

Vi plejer at sætte 2.000 i alt ind på husholdningskontoen som dækker mad, toiletartikler og andet f.eks. køkkenrulle. Vi plejer altid at bruge alle pengene på kontoen, så der har aldrig været overskud selvom vi troede at vi ikke ville bruge 2.000 på en måned.

Denne måned hævede vi så 1.700 kr fordelte 400 i hver kuvert og 100 i buffer. Vi har aftalt at lave madplan og prøve kun at købe ind hver søndag. I dag har vi så brugt af sidste kuvert og det viste sig faktisk at vi har 600 kr. som vi ikke har fået brugt. Det vil altså sige at vi i denne måned kun har brugt 1.000 og vi er faktisk ret stolte af os selv. Vi er blevet meget mere bevidste om hvad vi bruger af penge og selvom vi kun har brugt halvdelen af de penge vi har til rådighed synes jeg på ingen måde at vi har manglet noget. Noget der også er meget positivt er at vi, nu hvor vi kun skal købe ind en gang om ugen, tager ud og handler ind sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind