Fræksak

Er der nogen, der har erfaring med Athene-skolen?

19 svar i dette emne

Jeg kender så flere der syntes at Athene skolen er fantastisk for deres børn.

Vi har så valgt den lokale privat skole som kunne rumme vores barn..

Jeg ville kigge i lokal området og se hvad der er af skoler der kan rumme dit barn. Der er stor forskel på hvad skoler kan rumme og det der er godt for et barn er måske ikke godt for et andet.

Vi har haft naboer hvor børnene gik på 3 forskellige skoler for at trives. Dog ikke HB børn men alligevel...

Jeg syntes generelt forældre er for bange for at flytte deres børn fra en skole de ikke trives i. Der går simpelthen for lang tid inden der bliver lyttet til barnet og til at man tager deres mistrivsel alvorligt.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
Jeg kender så flere der syntes at Athene skolen er fantastisk for deres børn.

Vi har så valgt den lokale privat skole som kunne rumme vores barn..

Jeg ville kigge i lokal området og se hvad der er af skoler der kan rumme dit barn. Der er stor forskel på hvad skoler kan rumme og det der er godt for et barn er måske ikke godt for et andet.

Vi har haft naboer hvor børnene gik på 3 forskellige skoler for at trives. Dog ikke HB børn men alligevel...

Jeg syntes generelt forældre er for bange for at flytte deres børn fra en skole de ikke trives i. Der går simpelthen for lang tid inden der bliver lyttet til barnet og til at man tager deres mistrivsel alvorligt.

Det sidste tror jeg, at du har ret i. Problemet er jo lidt det, at man ved hvad man har, men ikke hvad man får. Sådan havde vi det i hvert fald. Laura gik i øvrigt ikke på en dårlig skole, og mange ting (fx fritten) var vi rigtig glade for; ting er jo ikke sort-hvide. Derfor var det en svær beslutning.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Hej Fraeksak,

Jeg har en pige på 4 år som er meget lig din Laura.

Vi overvejer meget hvilken skole hun skal på. Jeg stødte på denne tråd fordi vi også har kigget på Athene skolen, men jeg tror ikke den er det rigtige.

Dejligt at læse I har fundet en skole I er glade for! Vil du fortælle hvad den skole hvad hedder?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
Hej Fraeksak,

Jeg har en pige på 4 år som er meget lig din Laura.

Vi overvejer meget hvilken skole hun skal på. Jeg stødte på denne tråd fordi vi også har kigget på Athene skolen, men jeg tror ikke den er det rigtige.

Dejligt at læse I har fundet en skole I er glade for! Vil du fortælle hvad den skole hvad hedder?

Hejsa, naturligvis. Du får lige en PB :).

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Og så er der bare os andre, som måske gerne vil høre om din datter stadig trives :blush:

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
Og så er der bare os andre, som måske gerne vil høre om din datter stadig trives :blush:

:kys: Hvor er du sød!

Jamen, det gør hun! Vi har lige været til skole-hjem-samtale i går, hvor der bare var en masse ros til den lille tøs. Hun er glad og trives, er blevet meget bedre til at styre sit temperament, er super engageret i timerne - både når det er ting, hun kan, og når det er ting, hun ikke er så god til -, hun er omsorgsfuld over for kammeraterne og klarer det generelt rigtig godt.

Der er selvfølgelig hele tiden "ting", som der er med alle andre børn: bedsteveninden, der pludselig fatter interesse for en anden, en voksen der var uretfærdig eller en virkelig kedelig tysktime osv. Men overordnet går det bare rigtig godt!

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Åhh det var dejligt at høre... Man bliver jo nysgerrig når man læser sådan en tråd...

Tak for updaten :gogo:

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 1/2/2013 at 09:20, queen of wash skrev:

Hej

Vi kan absolut ikke anbefale Atheneskolen. Vores søn, som er højt begavet men ikke har nogen diagnoser - har gået der i næsten 3 år, hvorefter vi flyttede ham. Han var til sidst meget ulykkelig og vi sendte ham til børnepsykolog der på det kraftigste anbefalede at flytte ham. Hun var meget bekymret over de hjemmestrikkede og helt uautoriserede metoder som lærene (hvoraf de fleste slet ikke har nogen læreuddannelse) anvendte. Hun mente faktisk at de børn der ikke umiddelbart accepterede lærenes metoder faktisk i stedet blev psykisk nedbrudt og skadede af at gå på skolen. Hun var helt rystet over de ting som de skrev til os og udsatte vores søn for.

Derudover sidder den en skolebestyrelse som ikke ønsker hverken konstruktiv kritik eller at forældrene har en holdning til hvad der foregår på skolen. Man enten acceptere det der foregår eller finde en anden skole. De fleste af dem har selv været med til at starte skolen og har simpelthen ikke forståelse for at der mangler udvikling og kompetence. Det er naturligvis også deres ret på en privtskole, men det undrer jo så ikke at så mange forlader skolen igen i frustration og afmagt.

Derudover er der en absolut inkompetent skoleleder der udelukkende fungerer som administrator og lærerene gør præcis hvad det passer dem. Det er nærmest som en parodi. Der er total rodet administration og service i forhold til kunderne (forældrene som jo betaler for skolen) er et helt ukendt begreb. Der står mange fine ting på deres hjemmeside om værdigrundlag og hvordan de gerne vil behandle børnene og kommunikere med forældre. Det er bare intet af det der udøves i praksis.

Mange de børn der kommer på Athenskolen har haft det så dårligt i en anden skole at de og forældrene simpelthen accepterer hvad som helst fra skolen bare børnene ikke bliver drillet af andre børn. Når man så forlader skolen kan man se hvor urimelige metoder de anvender og hvad man egentligt er blevet udsat for. Men man accepterer alt for meget mens man er midt i det. Det er helt sektagtigt. Det eneste positive er at børnene bliver udfordret fagligt.

Vi har nu valgt en anden skole hvor de har stor erfaring med integration af mange forskellige typer børn. For jeg tror i virkeligheden ikke det er den høje begavelse der er "problemet" men at børnene skal mødes der hvor de er er og forståes derfor. Det stiller krav til de voksne og løses ikke af det høje faglige niveau.

Men håber jeres datter får det godt hvor hun er.

Bedste hilsner

Jeg ved ikke hvilken psykolog der anbefalede at flytte din søn, men jeg ved a Atheneskolen er det bedste der er sket for mig. Jeg blev mobbet i tre år og udviklede nogle seriøse vredeproblemer. Den psykolog der så skulle tale med mig var tilfældigvis Ole Kyed. En af Danmarks repræsentanter inden for skolevæsenet og international kendt psykolog. Han testede mig og efter noget tid var jeg optaget på skolen. 

Jeg er ærligt talt forarget over at du skriver sådan om skolen, men jeg ved ikke hvilken oplevelse du har haft med den. Jeg kan godt se at nogle af lærene er skrappe, men hvad ellers? På en normal folkeskole drøner eleverne rundt og gør som det passer dem. Det har man simpelthen ikke lov til her. 

Jeg flytter snart og er ekstremt ked af det. Jeg kan ikke se hvad der skulle være galt med Atheneskolen.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 2/4/2017 at 15:20, Lunn skrev:

Jeg ved ikke hvilken psykolog der anbefalede at flytte din søn, men jeg ved a Atheneskolen er det bedste der er sket for mig. Jeg blev mobbet i tre år og udviklede nogle seriøse vredeproblemer. Den psykolog der så skulle tale med mig var tilfældigvis Ole Kyed. En af Danmarks repræsentanter inden for skolevæsenet og international kendt psykolog. Han testede mig og efter noget tid var jeg optaget på skolen. 

Jeg er ærligt talt forarget over at du skriver sådan om skolen, men jeg ved ikke hvilken oplevelse du har haft med den. Jeg kan godt se at nogle af lærene er skrappe, men hvad ellers? På en normal folkeskole drøner eleverne rundt og gør som det passer dem. Det har man simpelthen ikke lov til her. 

Jeg flytter snart og er ekstremt ked af det. Jeg kan ikke se hvad der skulle være galt med Atheneskolen.

Og beklager meget, men som elev har man ikke nødvendigvis den samme indsigt i hvad der gør en god skole.
Hvis  du gik på en skole, der i forhold til alle andre skoler slet ikke gav dig det faglige løft som du som "højtbegavet" egentlig burde have - ville du ikke føle dig snydt, eller er det blot et spørgsmål om venner?

Nu behøver man så ikke en test hos Ole Kyed, for at blive optaget på en Atheneskolen.

Jeg har stor forståelse for at et skoleskift for dig var en god ting, Det er godt at høre at du trives på skolen.

Men fordi du ikke trivedes på en anden skole er ikke ensbetydende med at andre ikke gør.

Som forældre ville jeg ikke spilde tid på at sætte mit barn på A skolen, fordi den kort og godt ikke giver elever noget mere fagligt i forhold til deres evner - hvilket gennem årene kan ses på det resultat eleverne kommer ud med i sidste ende.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind