dasia

Timeløn for rengøringshjæp/hushjælp

Recommended Posts

oymcoy
On ‎03‎-‎03‎-‎2012 at 09:15, dasia skrev:

Så vil man godt nok også betale meget i skat hvis man kun får 75 kr udbetalt til en timeløn til 150 kr.:8: vi har sagt at det svarer mere til 120 kr i timen , hvilket man godt kan forvente for ufaglært arbejde.

Min mand og jeg har snakket emnet igennem og sort vs ikke sort arbejde. Vi er blevet enige om at vi ikke tør løbe den risiko der er forbundet ved at hyre en sort hushjælper. Så igår skrev jeg til vedkommende at det havde vi ikke lyst til og at vi istedet kunne tilbyde 120 kr i timen som bliver indberettet. Har så ikke hørt fra hende, så ringer hende snart op.

Jeg fik en ny henvendelse på annoncen, en kvinde som lige er blevet fyret og nok er på dagpenge. Hun ville også KUN have det sort.

Der har også været andre henvendelser og de har alle været mest interesseret i sort arbejde. En af dem var endda på førtidspension , så går ud fra at det vil hun slet ikke. Har nu valgt hende fra af andre årsager.

Jeg må oprette en ny annonce hvor jeg så gør klar fra starten af at det IKKE er sort. Jeg tænkte at en studerende gerne ville have et par timer om ugen, men har faktisk slet ikke hørt fra nogle studerende.

120kr i timen skattepligtigt    det bliver der ikke meget pensions opsparing af    det er i mine øjne fedtet 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tim Hansen
Skrevet (redigeret)
For 18 minutter siden, oymcoy skrev:

120kr i timen skattepligtigt    det bliver der ikke meget pensions opsparing af    det er i mine øjne fedtet 

Det de ikke helt har forstået er, at man ikke som privat kan ansætte en til 120 kr. i timen... Det er arbejdsgiveren der skal sørge for at indbetale til skat, feriepenge, sh, pension osv. Hvis man som privat skal have gjort rent, så må man ringe til et rengøringsfirma. Vi betaler vore folk 150 kr. i timen, plus alt det andet der kommer oven i, så det der med 120 kr. kan de glemme alt om.

Redigeret af Tim Hansen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On 1/3/2012 at 16:47, dasia skrev:

Vi skal have ansat en rengøringshjælp/hushjælp og får snart en kvinde i 30erne til samtale. :) Jeg er superglad for det kunne bare være så fedt med noget hjælp.Det er ikke noget jeg er så god til, så tror en anden ville kunne gøre det meget bedre og meget hurtigee end mig.

Problemet er lønnen. Vi vil ikke give så meget som vi egentlig gerne ville. Man kan jo trække rengøringshjælp/hushjælp fra i skat og så ville vi give 120 kr, tænker at det er en normal løn til ufaglært arbejde. Vedkommende der kommer til samtale har bare ikke lyst til at det skal betales skat af det, så må det blive sort.

Vedkommende skal kunne komme 2-3 timer ugentligt , nok mest 2 timer om ugen.

Men er 75 kr i timen sort alt for lidt ? Er næsten helt flov over at tilbyde det. :blush:

Jeg er uddannet massør og har sagt vi kunne også bytte nogle gange så hun får massage for rengøring, altså bare engnag i mellem men den var hun vist heller ikke så glad for.

Hvad synes i er rimelig løn til en sort rengøringshjælper ?

ingenting, vil hun ikke arbejde hvidt skal hun ikke arbejde, længere er den ikke. Grunden til at hun ikke vil arbejde hvidt kunne jo være at personen feks. var på overførselsindkomst, og så er du ikke kun skyldig i at ansætte sort arbejdskraft, men også medskyldig i socialt bedrageri

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind