dasia

Timeløn for rengøringshjæp/hushjælp

Recommended Posts

dasia

Vi skal have ansat en rengøringshjælp/hushjælp og får snart en kvinde i 30erne til samtale. :) Jeg er superglad for det kunne bare være så fedt med noget hjælp.Det er ikke noget jeg er så god til, så tror en anden ville kunne gøre det meget bedre og meget hurtigee end mig.

Problemet er lønnen. Vi vil ikke give så meget som vi egentlig gerne ville. Man kan jo trække rengøringshjælp/hushjælp fra i skat og så ville vi give 120 kr, tænker at det er en normal løn til ufaglært arbejde. Vedkommende der kommer til samtale har bare ikke lyst til at det skal betales skat af det, så må det blive sort.

Vedkommende skal kunne komme 2-3 timer ugentligt , nok mest 2 timer om ugen.

Men er 75 kr i timen sort alt for lidt ? Er næsten helt flov over at tilbyde det. :blush:

Jeg er uddannet massør og har sagt vi kunne også bytte nogle gange så hun får massage for rengøring, altså bare engnag i mellem men den var hun vist heller ikke så glad for.

Hvad synes i er rimelig løn til en sort rengøringshjælper ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VV21965

Bare i begge kender konsekvenserne for hvad der sker hvis i bliver afsløret. Det er lige ulovligt at hyre sort arbejde, som det er at udføre sort arbejde. Bliver i afsløret giver det foruden en bøde også pletter i straffeattesten, og det kan være svært at søge nyt job med sådan en straffeattest .

Men ellers ville jeg mene at 75 kroner er en rimelig løn, selvom 100 kroner er nemmere at regne ud .

Jeg ville hyre en rengøringshjælp der var villig til at betale skat af indtægten, men jeg ved om det er til få ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bralle

Jeg tror ikke det handler om, hvad du vil tilbyde hende, men mere om, hvad hun vil have. Efterspørgslen på sort rengøring er relativt stor så du får ikke nogen - ud over illegale indvandrere - til at gøre rent for 75 sorte kr i timen.