whohaa

Castorolie/ricinus olie og hurtigere voksende hår?

Recommended Posts

Oxan
De bliver længere og tykkere. Det har jeg i hvert fald læst rigtig mange steder på nettet, og jeg har også set billeder.

De kan ikke vokse længere, eftersom vi jo fra kroppens side har indkodet at de kun bliver en vis længde - men jeg kan forstille mig at de ikke knækker i spidsen, eller man ser længden mere fordi de bliver tykke :) Men det tvivler jeg heller ikke på at det kan gøre - for det er jo plejende.

Det er mere dét med at håret skulle vokse hurtigere jeg har læst mange steder at der tvivles på, da de mener det er massagen der aktiverer hårrødderne, og ikke olien :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Oxan

Ja dét har jeg læst om - det er korrekt :)

Men det er jo også hormoner (eller hormonlignende) - det kan alt hår jo vokse af :D (bare se de russiske kvinde-sportsfolk der efterhånden har meterlange hår på ben, ansigt og arme) Det er noget helt andet end noget olie :D Så det vil jeg give dig ret i - medicinsk kan man godt opnå det :)

Men jeg mener bestemt ikke at en olie kan få ens øjenvipper til at vokse sig længere - men de kan modstå slidtage ved at få olie, og derfor vil de ikke knække/slides i spidserne - og derfor føler man at ens øjenvipper er vokset, selvom de vokser samme længde - bare uden at være slidt i stykker :) Og hvis det skulle være sådan, at castorolie får dem til at vokse hurtigere ud, så fred være med det - jeg nævnte bare over for TS at den ikke er god med CG metoden, og at jeg har læst at mange påstår det er massagen og ikke olien, der aktiverer hårrødderne :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mrs Christine

Jeg har spændt læst med i denne tråd om hårtab og hårvækst. Det er et emne der optager mig for tiden, da min kæreste er begyndt at få meget tynd hår. I min søgen har jeg fundet ud af at almindelig medicin er fuld af nasty bivirkninger, hvilket jeg jo gerne vil undgå. Deler lige den viden, som jeg indtil videre har fået bl.a. at castor olie og rosmarin olie i videnskabelige undersøgelser tyder på at have god effekt på hårvækst. Https://Castorolie.dk har lavet en fin side med links til forskellige undersøgelser omkring forskellige oliers effekt på hår og hud. Ricinusolie ser ud til at være interessant men har endnu ikke prøvet det. Nogen der har erfaring med castor olie til håret?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind