whohaa

Castorolie/ricinus olie og hurtigere voksende hår?

Recommended Posts

whohaa

Er der nogle der har prøvet ovenstående olier i hårbunden? Har læst en del godt om det..

Tror i det vil fungere med balsammetoden, hvor jeg kun vasker med shampoo en gang i ugen? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Oxan

Du må ikke bruge castor olie hvis du følger CG metoden :)

Castor olie er filmdannende, og er derfor en af de få olier man slet ikke må bruge som CG'er - med mindre det er hydrogenated castor olie eller en PEG caster oil

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
whohaa

Århh det er jeg da glad for du lige fortalte! :) Men kan jeg så bruge den anden olie tror du?

Du må ikke bruge castor olie hvis du følger CG metoden, da den ikke er vandopløselig og kræver sulfater til at blive fjernet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Oxan
Århh det er jeg da glad for du lige fortalte! :) Men kan jeg så bruge den anden olie tror du?

Har lige ændret mit svar lidt ;) ricinus olie - den undersøger jeg lige og vender tilbage..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Oxan

Såådan, der var en klokke der ringede med at ricinus olie er det samme som castor olie, og det er det.. Så det skal du ikke bruge heller - med mindre det som sagt er hydrogenated :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Oxan

Faktisk, nu hvor jeg sidder og tænker lidt over det der med at castor olie skulle få håret til at vokse- jeg kan huske jeg engang læste en artikel der såede tvivl omkring effekten - da de mente at det faktisk var selve det at man masserede hårbunden der gjorde at området blev mere aktivt, og det var derfor det hjalp på nogen - så måske du skulle prøve det, uden olie :) Ellers er argan-olie vidst noget af det olie der er nemmest at vaske ud.. Bare husk at der er mange arganolier der også indeholder silikoner - jeg har lige købt en ren arganolie, 100 ml for ca 110 kr inkl porto - venter dog på at modtage den, da den er købt i england - men så kan jeg lige vende tilbage omkring hvor nem den er at vaske ud, hvis du vil begive dig ud i noget olie i hovedbunden :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
whohaa

Hmm tror du måske har ret i, at det er massagen der får gang i hårvæksten. Det virker bare lidt fjollet at sidde og massere sig selv i håret, uden noget i :)

Jeg har læst at nogle på lockig.se bruger ricinusolie.. Så der må vel findes en slags der duer, tror du ikke? HarLyder spændende med din argan olie, er det bare til pleje du har købt det?

Faktisk, nu hvor jeg sidder og tænker lidt over det der med at castor olie skulle få håret til at vokse- jeg kan huske jeg engang læste en artikel der såede tvivl omkring effekten - da de mente at det faktisk var selve det at man masserede hårbunden der gjorde at området blev mere aktivt, og det var derfor det hjalp på nogen - så måske du skulle prøve det, uden olie :) Ellers er argan-olie vidst noget af det olie der er nemmest at vaske ud.. Bare husk at der er mange arganolier der også indeholder silikoner - jeg har lige købt en ren arganolie, 100 ml for ca 110 kr inkl porto - venter dog på at modtage den, da den er købt i england - men så kan jeg lige vende tilbage omkring hvor nem den er at vaske ud, hvis du vil begive dig ud i noget olie i hovedbunden :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SurreyUK

Der er ikke bevis for at castor Oil fremmer hårvæksten, dog har folk opnået gode resultater ved at bruge det på øjenbryn for at gøre dem tykkere og mere fyldige, det har jeg brugt castor Oil til og det har hjulpet! Som oxan nævner er det muligvis hovedbundsmassagen der fremme hårvæksten, jeg gør det f.eks. Hver aften inden jeg sover og det er også dejlig afslappende :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Oxan
Hmm tror du måske har ret i, at det er massagen der får gang i hårvæksten. Det virker bare lidt fjollet at sidde og massere sig selv i håret, uden noget i :)

Jeg har læst at nogle på lockig.se bruger ricinusolie.. Så der må vel findes en slags der duer, tror du ikke? HarLyder spændende med din argan olie, er det bare til pleje du har købt det?

Som jeg også har skrevet, hvis det er hydrogenated castor oil / ricinusolie, så må man godt bruge det. Men ikke almindelig castor/ricinus :)

Jamen du kan da massere din hovedbund med en god gang balsam i, eller sådan :slem:

Jeg har købt argan-olie til pleje af mit hår, som finish-produkt til mit hår og til min hud! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Oxan
Jeg forstår ikke, at det kan være pga. massagen, da det også virker på vipperne.

HVordan virker det på vipperne? Gør det at de vokser hurtigere ud, eller gør det dem tykkere, som med øjenbryn?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind