Lenamm

Søger Bortadopteret dreng fra 1982

Recommended Posts

Lenamm

Jo hvis du føler det på den måde .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Jo hvis du føler det på den måde .

Okay, du vil ikke diskutere emnet yderligere? Er det det, du skriver?

Det er da helt i orden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lenamm

Står der det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Står der det?

Kunne du ikke melde ud, om du gider debatere det her emne eller ej?

Du fremstår efterhånden ret useriøs med den der besynderlig kommunikation, du lægger for dagen i de sidste indlæg i relation til mine indlæg.

Emnet er spændende og jeg har forsøgt at svare objektivt såvel som sobert, så jeg kan altså ikke se, hvorfor du skriver, som du gør fremfor at være en smule konstruktiv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lenamm

Det vil jeg gerne tro. Jeg er nok bare lidt træt her til aften. Jeg har da tænkt over dine ord. Tak for dem. Kan du have en rigtig dejlig aften . Jeg er ked af hvis du har opfattet mig som nedladende det var bestemt ikke meningen. Bedste hilsener

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Honey
Det vil jeg gerne tro. Jeg er nok bare lidt træt her til aften. Jeg har da tænkt over dine ord. Tak for dem. Kan du have en rigtig dejlig aften . Jeg er ked af hvis du har opfattet mig som nedladende det var bestemt ikke meningen. Bedste hilsener

Min mormor (som i dag er 64 år gammel) blev bortadopteret da hendes biologiske mor blev gravid uden for ægteskab med en (tro vi) italiensk/spansk sømand. Og hun (min mormor) har altid ønsket at vide hvem hendes biologiske far var, ikke for at få et forhold, men bare for at vide hvor hun stammer fra osv. Men den biologiske mor nægtede at udtale sig om det til sin død, så det er stadig et mysterie for vores familie. Mange af os (min mor, min moster og jeg) har nogle sydeuropæiske træk og det er lidt spøjst slet ikke at ane noget som helst om min biologiske familie andet end tilbage til min mormor.

Jeg synes du skal kontakte familiestyrelsen og det synes jeg af flere grunde.

1) Du gav dit barn en kæmpe gave ved at bortadoptere ham, fremfor at få en abort. Du har givet ham den største gave, livet, og derudover har du sørget for at han blev søn af en familie der virkelig ønskede ham. I mine øjne er det helt legalt at ville vide, efter så mange år, at man traf det rigtige valg og at han har det godt.

2) Det kan tænkes at hans forældre aldrig har fortalt ham at han er adopteret og måske er døde efter han blev myndig - sandsynligheden er lille men den er til stede. Og i det tilfælde tror jeg kun det er godt han finder ud af det. Tænker på hvis han har en arvelig sygdom, får brug for en nyre osv. en dag.

3) Hans forældre har 14 dage til selv at fortælle ham det - det er selvfølgelig en kamel hvis de regnede med at de aldrig behøvede at nævne det for ham, men på den anden side, så synes jeg virkelig at man som voksen mand har krav på at vide hvis man er adopteret.

Hvis du har mulighed for det (aner ikke hvordan sådan noget fungerer) så ville jeg nok skrive et personligt brev til forældrene, hvor du fortalte at du bare gerne ville vide at han har det godt. Og hvor du udtrykker taknemlighed for at de har elsket ham og været der for ham i 28 år. Og så ville jeg også nævne at du på ingen måde ønsker at komme brasende og være "mor" for ham. For det er det (tror jeg) der kan blive traumatisk for hans forældre og måske også ham.

Undskyld hvis det blev lidt kludret, jeg er meget træt.

Mange gange held og lykke, jeg håber din søn har et dejligt liv og at du finder ham:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lenamm

Kære honey. mange tak for din historie og dit gode svar. Jeg blev helt rørt da du ramte hovedet på sømmet. Det er faktisk sådan jeg selv har tænkt men har haft svært ved at formulere. Mærkeligt sammentræf mht gener mange tror jeg er fx italiener el lign. Sådan ser mange i min fam ud . Jeg har ofte tænkt på om den søn jeg fødte også har samme træk. Det er vist noget med en indisk købmand der har sat sit præg på hele min famile. Mærkeligt at tænke at en enkelt person kan sætte sit aftryk så mange generationer frem. Ja gad vide hvem din oldemor var? Jeg så igår at det nok var temmeligt ubegavet af mig at oprette denne tråd. Føler lidt at der er nogle garvede debattører som er lidt konfliktsøgende. Men der er da også mange flinke og hjælpsomme. Må jeg slutte med at ønske dig og dine alt det bedste og endnu engang takke for dit brev ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
spunken27

Uha den her tråd rammer mig lidt hårdt.

Er selv adopteret og fra lige præcis 82. Jeg ved bare ikke helt om jeg tror at jeg ville bryde mig om denne måde og blive opsøgt på..

På en måde kan jeg sagtens følge at man blir nødt til og udnytte de muligheder der er og jeg ved at du på ingen måde har mulighed for og få de oplysninger du søger som din dreng feks ville ha.

Men jeg tænker at du måske skal lade det var op til ham og finde dig!! For det er fandme noget af en omgang man skal igennem når man bare overvejer og opsøge en mor som man aldrig har mødt og det og blive søgt efter her og andre steder kan ribbe op i en masse følelser..

Han kan hvis han vil få både dit navn og din adr så let som ingenting på folkeregister..

Jeg har selv undersøgt en masse men har aldrig fundet modet til og opsøge hende og det til trods for at jeg ved hun ikke opgav mig frivilligt..

For man har jo netop en mor og en far!! Dem som har været der hele mit liv så længe jeg kan huske. Dem som jeg elsker og som altid har Elsket mig.. Og selvom de sikkert ved at der kan komme en dag, så kan det være meget svært og skulle rumme endnu et menneske. Og som man jo slet ikke kender, for mig er det grunde til jeg ikke har opsøgt min mor.

For ønsker jeg og ha hende i mit liv, eller hvad har jeg tænkt mig??

Lige gyldigt hvad så har jeg en mor og en far hvad end de er biologisk eller ej og ingen kan tage deres plads.. Bare fordi man har født et barn er man ikke barnets forældre..

Det var lige mine tanker ved ikke om du kan bruge det til noget..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Katrine2
On 3/3/2011 at 11:29, jelena172 skrev:

Jeg tror, du skal redigere dit indlæg og fjerne oplysningerne om dit nummer og din mail. Uendelig mange mennesker læser med - det er ikke til at vide om nogen vil eller kan misbruge de oplysninger.

Der er en privatbesked funktion - skulle nogen henvende sig kan de bruge den til at få dine kontaktoplysninger.

Og øv idag når vi skal bruge hende :( hendes mail virker ikke mere 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Christelk

Se her    https://ast.dk/born-familie/adoption/fremmedadoption/adoptivbarnets-oprindelige-foraeldre

Christelk !

Dette sidste er nok kun interessant for dig 

Henvendelse fra oprindelig slægt

Ved anonyme adoptioner har den oprindelige slægt (for eksempel forældre eller søskende) ikke krav på oplysninger om adoptivbarnet eller adoptivforældrene. 

Hvis Ankestyrelsen modtager en henvendelse fra den oprindelige slægt, vil styrelsen dog kontakte den adopterede, hvis han eller hun er myndig. Hvis den adopterede ikke er myndig, vil styrelsen rette henvendelse til adoptivforældrene.

Sidst opdateret 14.11.2013

Redigeret af Christelk
Tilføjelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind