Anigav

Baldrian mod søvnbesvær

Recommended Posts

Anigav

Jeg døjer utroligt meget med søvnbesvær, de sidste 3 døgn har jeg sammenlagt sovet maks 5 timer og jeg er ved at blive sindssyg! Jeg har før fået milde sovepiller af lægen, men de hjalp ikke specielt, nu er jeg så blevet anbefalet Baldrian af både læge og psykolog. Jeg har været i Matas og har købt "Stærk Baldrian med citronmelisse" men virker det overhovedet? Især nu hvor pillerne fra lægen ikke gjorde.

Kan i anbefale noget andet?

Lægen vil ikke give mig noget stærkere eftersom jeg tidligere har været afhængig af receptmedicin osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bjoernus

Jeg tog baldrian i en kort periode sidste år hvor jeg var syg, og havde svært ved at sove.

De gjorde desværre ikke det store for mig. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
squeeky
Skrevet (redigeret)

Jeg brugte dem som eksamensdråber engang, jeg synes, de er gode

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anigav
Jeg tog baldrian i en kort periode sidste år hvor jeg var syg, og havde svært ved at sove.

De gjorde desværre ikke det store for mig. :(

Jeg kan ikke mærke nogen forskel, når jeg har taget dem, desværre.

Åhh øv :( Havde lige håbet..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alba_a

Pyt med om andre ikke har haft god effekt. Det kan stadig være, at de er skide gode til dig.

Jeg tænker, at du har brug for nogle andre ting end sovemedicin for at få styr på dit søvnmønster.

Ved du hvad det er der holder dig vågen? Er det tanker, uro i kroppen, dårlig seng osv.

Sovemedicin skal jo kun være en midlertidig løsning, så det er vigtigt, at få fundet ud af noget der virker også på længere sigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anigav
Pyt med om andre ikke har haft god effekt. Det kan stadig være, at de er skide gode til dig.

Jeg tænker, at du har brug for nogle andre ting end sovemedicin for at få styr på dit søvnmønster.

Ved du hvad det er der holder dig vågen? Er det tanker, uro i kroppen, dårlig seng osv.

Sovemedicin skal jo kun være en midlertidig løsning, så det er vigtigt, at få fundet ud af noget der virker også på længere sigt.

Jeg har tænkt mig at prøve det, men det kunne nu være fedt, hvis alle kom springende og roste det til skyerne. Jeg har snart mistet alt håb om at sove, nogensinde.

Det er tanker og angst der holder mig vågen, hvilket jeg er i behandling for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alba_a
Jeg har tænkt mig at prøve det, men det kunne nu være fedt, hvis alle kom springende og roste det til skyerne. Jeg har snart mistet alt håb om at sove, nogensinde.

Det er tanker og angst der holder mig vågen, hvilket jeg er i behandling for.

Jeg selvfølgelig - det ville jo give en troen på, at det også virker for dig.

Jeg har desværre ikke selv erfaringer med det, som jeg kan bidrage med :)

Det er muligt, at det er en åndsvagt forslag, som intet hjælper. Men vil dæmpet belysning og beroligende musik mon kunne gøre noget?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anigav
Jeg selvfølgelig - det ville jo give en troen på, at det også virker for dig.

Jeg har desværre ikke selv erfaringer med det, som jeg kan bidrage med :)

Det er muligt, at det er en åndsvagt forslag, som intet hjælper. Men vil dæmpet belysning og beroligende musik mon kunne gøre noget?

Det er prøvet, men hjælper desværre ikke. Ellers et godt forslag, da musik før i tiden hjalp, men ikke længere. Har prøvet alle de ting jeg kan komme i tanke om, men uanset hvor træt jeg er, så kan jeg bare ikke sove.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Med Baldrian, lige som så meget andet naturmedicin, kan du ikke bruge andres oplevelser til en pind... Det er nemlig MEGET forskelligt, om de virker - min mor anbefalede dem til mig, fordi de er super til hende og min storesøster, men for mig virker de overhovedet ikke... Så det eneste, du kan gøre, er at prøve og håbe det bedste...

I øvrigt, jeg lider af søvnløshed - lige som alle andre kvinder i min mors del af familien (:rulle:) - og et råd, der hjalp mig, er, at ligge i sin seng 8 timer hver nat. Hverken mere eller mindre. Når du lægger hovedet på puden SKAL du stå op 8 timer senere, uanset hvor meget eller hvor lidt du så end har sovet. Og du må allerhøjst tage én powernap af 30 minutter om eftermiddagen. Kombineret med en fast sengetid (kl 23) har det gjort underværker for mig. Det er selvfølgelig en vanvittig hård tid, og jeg vil da klart anbefale at gøre det i en ferie, for der går 2-3 uger, før det virker - og jeg skal da love for, at jeg var døden nær af søvnmangel i de 2-3 uger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
malou_43

baldrian har ikke haft den store virkning for mig, men prøv det ad - det virker forskelligt, ligesom almindelige sovepiller gør :)

jeg har haft meget gavn af Niels Ejes musik. Det er noget afslappende musik, som ikke rammer de toner, som fx klassisk musik gør - som får følelser frem. Jeg har brugt det som en slags selvhypnose. Havde aldrig troet jeg kunne finde ud af det, men det kommer efter noget tid, det kræver øvelse.

Bobby Zachariae har tilsvarede lavet nogle hypnose-cd'er - de findes i forskellige tema'er....fx stress, selvværde osv. Jeg har liiige lånt en mere af hans, fordi jeg er yderst imponeret over det.

Disse bruger jeg i stedet for sovepiller - jeg har dem egentlig liggende (jeg har melatonin som også er rigtigt godt), men vil rigtig gerne jeg kan selv - lade tanker slippe og selv bestemme hvornår de må have lov til at komme frem.

Jeg grinte lidt af min psykolog da han først fremførte ideerne - men jeg må bide det i mig, igen for det virker squ godt. Zachariae tager fat i nogle emner, der kan berøre en rigtig meget og man kan bryde sammen i gråd - men bagefter, bagefter er man udmattet og tømt. Man har fået det ud!

Synes du skal give det en chance :) held og lykke :ae:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind