nicklas3

Hund søger nyt hjem

Recommended Posts

nicklas3

Hej. Vi er en familie på 3. Mor, far og Nicklas på 4 år. Vi har 3 hunde, hvor vi søger nyt hjem til den ene af vores hunde. Pga manglende tid og plads. Vi søger et kærligt hjem til hende som har tid og overskud til hende. Hun er 2 år gammel, og vant til andre hunde og katte, og ikke mindst børn. Hund er af racen fransk mastif, lige som fra filmen fra turner og hund. Hun er på størelse med en stor rotweiler. Hun kan hentes gratis mod et godt hjem, og det måtte gerne være sådan at det er i nærheden af os, eller i kørsels afstand omkring en times kørsel fra os, vi bor i Haderslev, sønderjylland. Glæder mig til at høre fra jer som evt kunne være intresseret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Havnelev

Hunden i filmen "Turner og hund" er en Dogue de Bordeaux :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ponys

En Dogue de Bordeaux er det samme som en Fransk mastiff, mener jeg da..

Håber det lykkes at finde hende et godt hjem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dogfreak
Hunden i filmen "Turner og hund" er en Dogue de Bordeaux :)

:worship: :worship: :worship::kys: Nemelig !!!

Der er rent teknisk IKKE noget der hedder en fransk Mastiff !

Så hvis du kalder den ved den race den er ,, er der større mulighed for at andrer ved hvilken race du rent faktisk snakker om og du er fri for at henvise til film ;)

:glad: Det var et begreb der blev indført fordi det dengang var nemt at sælge Mastiffer ,, så mange store hunde ( af molosser familien ) fik lige pludselig koblet mastiff i deres navn ,,

Mn bortset fra det ,, jeg håber da i finer et godt hjem til hende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
amstaff666

Hejsa

Hvorfor er det et krav at I skal kunne besøge hende? Altså jeg forstår et enkelt besøg om nogle måneder for at se om hun er faldet til og den slags, men fast fremover. Njaaa, det er nok mig.

Men altså jeg har netop overtaget en voksen hund - efterhånden noget tid siden - og de gange hvor de har været og besøge hende...tja...første gang forstod jeg fint, men næste gang var det sidste gang. Hun er min hund nu og der er ingen grund til at mosle rundt med hendes instinkter omkring noget som helst.

Men hvis I kan fravælge den med afstanden - så har jeg en veninde, der ligesom mig har en amstaff, der har brug for selskab pga den nye lov.

Men hvordan er hun?

Renlig, socialt, med børn, vogter hun eller hvordan, hvad er hendes værste sider og bedste? Stikker hun af eller hvordan? Har I gået til træning med hende og evt hvilken slags?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nicklas3

Vi mener bare vores hund for det bedre hos en familie der har mere tid til hende end vi har og pladsen. Ang med at vi gerne vil have hende et sted er pga vi er glade for hende og naturligvis ønsker at kunne besøge hende engang i mellem for at se hvordan hun har det, hvilket jeg tror normale mennesker vil syntes er ok. Vi vil ikke tage penge for hende idet vi ønsker hende et godt hjem, og vi er jo selv med til at vælge hjemmet til hende i og med vi bestemmer hvem der skal have hende. Vi ønsker hun skal hen til en familie gerne med børn og ikke en pige som måske bor i lejlighed, vores hund er ikke med på kamp listen, og ønsker hende ikke hen hvor der er den slags hunde. Og vi ønsker hende hen hvor det er naturligt man må se hvordan hun har det. Hun er en kærlig hund der har behov for meget kærlighed og omsorg, hun kan sammen med andre hunde, og elsker børn, er opvokset med tre børn. Hun er en aktiv hund og gang i hende, kunne godt ønske hende på landet hvor der er masser er plads, men hvis de rigtige mennesker til hende bor i lejlighed, gør det ingenting, bare det er den rette familie til hende, og jo man kan godt føle man har tid til to hunde og syntes tre ikke for nok tid. Ønsker seriøse henvendelse, alt andet frabedes, alt pladder kan man ikke bruge til noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nicklas3

Man må så gerne spørge ind til vores hund på en ordenlig måde, men at diskutere om det ikke er en fransk mastiff eller ej, det gider man da ikke bruge sin tid på, da jeg da ved hvad hund man har sig, plus hvis vi gerne vil have en familie hvor vi kan komme og sige hej nogle gange, så skal det jo ikke diskuters.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
amstaff666
Vi mener bare vores hund for det bedre hos en familie der har mere tid til hende end vi har og pladsen. Ang med at vi gerne vil have hende et sted er pga vi er glade for hende og naturligvis ønsker at kunne besøge hende engang i mellem for at se hvordan hun har det, hvilket jeg tror normale mennesker vil syntes er ok. Vi vil ikke tage penge for hende idet vi ønsker hende et godt hjem, og vi er jo selv med til at vælge hjemmet til hende i og med vi bestemmer hvem der skal have hende. Vi ønsker hun skal hen til en familie gerne med børn og ikke en pige som måske bor i lejlighed, vores hund er ikke med på kamp listen, og ønsker hende ikke hen hvor der er den slags hunde. Og vi ønsker hende hen hvor det er naturligt man må se hvordan hun har det. Hun er en kærlig hund der har behov for meget kærlighed og omsorg, hun kan sammen med andre hunde, og elsker børn, er opvokset med tre børn. Hun er en aktiv hund og gang i hende, kunne godt ønske hende på landet hvor der er masser er plads, men hvis de rigtige mennesker til hende bor i lejlighed, gør det ingenting, bare det er den rette familie til hende, og jo man kan godt føle man har tid til to hunde og syntes tre ikke for nok tid. Ønsker seriøse henvendelse, alt andet frabedes, alt pladder kan man ikke bruge til noget.

Pladder eller ej.

Det er ikke en KAMP LISTE! Det er en liste over de hunderacer de danske politikere har sagt er forbudte i Danmark.

En Dogue de Bordeaux er ikke for alle og enhver - uanset hvor dejlig og sød hun måtte være. Er stor fan af alle mastiffer - men de er bare ikke alle mands eje.

Et godt råd fra mig til dig - spørg din dyrlæge om de kan hjælpe dig med at finde et nyt hjem. Jeg fandt min hund igennem min dyrlæge - netop fordi de kendte mig godt og vidste hvad jeg stod og stadig står for mht hunde samt det samme fra det hjem hun kom fra.

Mht at komme i et hjem med sådan en hund som "kamphund" hvad mener du så med at man ikke kan se hvor dejlig en hund det er osv. Alle mastiffer er på obs. listen - så en evt ny ejer ville skulle vide en del mere end der er en KAMP LISTE!

Folk som dig - med den holdning som du her udtrykker - pisser mig i den grad af. For lige præcis du som ejer af en Mastiff race burde netop vide hvor forkert den liste er og hvorfor!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dogfreak

Amstaff jeg har sendt dig en PM

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lady80

Amstaff 666: nej det er ikke bare dig jeg ville også nok også sige nej tak til at overtage en hund hvor den forrige ejer ville besøge hunden (ikke bare nogle gange for at sikre sig at den havde det godt og var faldet til) men i al fremtid. Og til ts ja det er muligvis pladder men synes du skal vide at du sorterer mange mennesker fra ved dette krav, måske også den helt rigtige familie.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind