Fru. Dnulege

Lægesekretær kom hid - vedr. fagprøve

Recommended Posts

Fru. Dnulege

Jeg er lægesekretærelev på 2. år og skal snarest have fundet ud af, hvad emnet på min fagprøve skal være... Men jeg er FULDSTÆNDIG på bar bund!!

I håbet om at blive inspireret, vil jeg derfor høre, hvad du skrev fagprøve om? og hvordan du kom på netop den idé?

Jeg håber, at i vil dele jeres emner med mig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cosi

Nu var jeg godt nok ikke lægesekretærelev, men bare almindelig kontorelev med speciale i administration.

Jeg analyserede kundernes tilfredshed ved det firma, jeg var ansat ved. Så jeg udarbejdede et spørgeskema, hvor kunderne skulle svare på serviceniveauet/tilfredsheden fra telefonsamtalen til de fik den færdige tilstandsrapport.

Til fagprøven fremlagde jeg om ISO 9001 Certificering :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SweetestThing

Hejsa :)

Jeg skrev fagprøve om lægesekretæren i en interkulturel verden. "Mit" sygehus havde netop startet en ordning om kulturelle mediatorer, som blev uddannet i at forstå andre kulturer og derved bedre forstå patienter med anden baggrund end dansk.

Vi sendte så spørgeskema rundt til nogle forskellige afdelinger, hvor jeg spurgte om deres oplevelser med forskellige kulturer. Det kunne fx være opfattelse af fast mødetid, brug af tolk osv, indlæggelser, sygdomsopfattelse osv. Det var SUPER spændende :)

Andre fra mit hold skrev bl.a. om fysisk arbejdsmiljø og LEAN, og så var der også en, der undersøgte, om lægesekretæren er god til at tænke på miljøet sin dagligdag (slukke lamper, printer, undgå papirspild osv)

Skriv endelig, hvis du vil vide mere - så skal jeg forsøge at svare :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Esbees

Jeg skrev sammen med en anden om arbejdsgangene på en specifik afdeling, hvor vi begge havde været under uddannelsen.