Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

tovetomat

Single-mad! del en opskrift/idé

Recommended Posts

tovetomat

Insp. af anden tråd om nem singlemad en lørdag aften er her en tråd, hvor vi kan dele opskrifter og ideer...

Trådstarter lægger IKKE ud (er blank!) ...og ny-slank:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tovetomat

Nå, fandt da et link til en side med tips og råd for singler, der vil lave mad i en microovn :lol:HER

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tovetomat

Og sørme en singleside... , hvor der bl.a. er opskrifter til singlemad eller mad til to eller flere..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DollsLiveForever

Du er jo genial, en ren single/micro mad gudinde :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BeeingMySelf

Haj

Her i huset står den ofte på:

Ris, poseris er gange fine

Rosiner

Ananas, dåseananas er ganske fine..

Kog ris og hæld dem ud på en tallerken, tilsæt rosiner efter smag og behag og hæld ananas'en udover.

Saften fra ananas'en kan bruges for at det ikke bliver for tørkostagtigt, specielt, hvis man har kat og ikke vil være helt katte-dame, for damerne that is self jo...

Enjoy, jeg gør........

*BM*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tovetomat

Idag blev det til ruccula, tomater, agurk, sukkerærter og frisk basilikum - med ristet ciabattabrød, mosede oliven, feta, soltørret tomatpasta samt serrano skinke m.fl... dejligt let snack, når appetitten ikke er på sit højeste:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DollsLiveForever

3 halve, med spegepølse og ost. SPÆNDENDE!

Skulle egentlig have haft spagetti med kødsovs, men blev forsinket at hyldeprojekt og andre små reperationer, og blev så lige inviteret over til veninde til rødvin, og det er jo sjovere end at lave mad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zapp

Jeg spiser ofte, når det skal være nemt, en af de der minutnudler-poser man kan købe til 2,50 kr i netto.

Jeg smider bare nogle gulerodsskiver og lidt broccoli i vandet og så evt. lidt kødrester hvis jeg har det, og vupti, super nem og lækker aftensmad. :)

Ellers er fuldkornspasta med broccoli et hit også. Skær broccolien i små stykker og lad den koge med i pastavandet det sidste lille minut (jeg kan godt lide når det stadig er sprødt). Put en skefuld pesto i, rør rundt og tjuhej, så er der aftensmad. :) Skal det være ekstra lækkert smider jeg lige lidt stegt bacon i også.

Endelig behøver den obligatoriske rugbrødsmad altså ikke være så kedelig; stegt torskerogn med let remoulade, leverpostej lunet i microen (som man i øvrigt også sagtens kan bruge til at stege et stykke bacon i) og dåsetun rørt op med fromage frais, salt, peber, citron og forårsløg. Alt sammen nemt og godt. :)

Det var det herfra, siger til hvis jeg kommer i tanke om mere.. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DollsLiveForever

Her er en til rugbrød, netop afprøvet.

Fiskesalat på skiver af tomat på ristet rugbrød.

Damp fisk i mikroovn (ja fandt et formål)

lav dressing af god mayo, citronsaft, salt og peber, bland.

anret

spis

uhms....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tovetomat

Dagens bedste idé for mig; jeg tager et smut hjem til moars kødgryder - så kan hun også "få set til sin lille datter.... :blushing: :fløjt: "

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.