Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Seeker_Starscream

Herpes / forkølelsessår på kønsdelene???

Recommended Posts

Seeker_Starscream    17
Seeker_Starscream

Hej alle sammen

Er der nogen herinde som kender et godt tip til at få bugt med Herpes Genetalis (eller hvordan det staves) altså forkølelsessår på kønsdelene? Det kommer jo af den der HSV-2 virus men er der ikke noget man kan gøre for at mildne et udbrud?

Det klør altså helt forfærdelig og de små blærer jeg får, kommer jeg nogle gange til at klø hul på ( lyder ikke særlig lækkert, i know!) de sidder på indersiden af skamlæberne

er der nogen der evt. har det samme problem / har haft det og ved hvad jeg selv kan gøre? Er der noget man kan smøre på, drikke eller lign. for at blærerne går væk igen??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Seeker_Starscream    17
Seeker_Starscream
du kan få aclovir mener jeg det hedder. det er piller du skal sluge. men du skal have fat i lægen for det er på recept

og gør det ASAP

undre mig faktisk over du ikke har fået de piller før hvis du har herpes genetalis :gruble:

altså jeg er næsten 100% sikker på at det ER det jeg har, har været ved lægen jeg havde før jeg skiftede, hun sagde at det bare var insektbid af en art, men jeg har seriøst alle symptomer på herpens genetalis. Tror vist også jeg skal et smut til min nye læge i næste uge! Men tak for tippet ihvertfald :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gummitraeet    26
gummitraeet
altså jeg er næsten 100% sikker på at det ER det jeg har, har været ved lægen jeg havde før jeg skiftede, hun sagde at det bare var insektbid af en art, men jeg har seriøst alle symptomer på herpens genetalis. Tror vist også jeg skal et smut til min nye læge i næste uge! Men tak for tippet ihvertfald :)

Din læge kan tage en prøve med en vatpind på såret og sende til analyse, så kan du få et pæcist svar. Men det skal være mens udbrudet er friskt.

Når du kan mærke et udbrud eller udbrudet er få dage gammelt kan du tage Aciclovir - der skal tages 5 piller om dagen i 5 dage. Det kan ofte slå udbrudet ned. Men pillerne er receptplittige, så du skal til lægen ligemeget hvad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HillaryC    119
HillaryC

Pillerne bliver ikke bare sådan delt ud til alle. Hvis man bare har et par mindre udbrud om året, får man sjældent recept på de piller.

Jeg bruger selv zovir-cremen og det virker rigtig godt. Selvom den er lavet til forkølelsessår, duer den også til det andet.

Jeg smører lige så snart jeg mærker de mindste tegn på at der er et udbrud på vej, og så kan man faktisk nå at tage det i opløbet.

Problemet er at hvis man smører og så trækker bukserne op og går videre med hverdagen, bliver cremen smurt ud over det hele, så jeg plejer at smøre og så lige side 15 - 30 minutter med spredte ben så det får mulighed for at virke. Det gør jeg nok 3 gange den dag hvor jeg mærker de første tegn, og så er det stort set det.

Cremen kan købes i håndkøb, og det er rigtig smart altid at have noget liggende så man kan smøre med det samme

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HillaryC    119
HillaryC
sært min læge var da klar til at udskrive med det sammen da jeg fik konstateret herpes. og fik at vide jeg bare skulle ringe hvis jeg fik udbrud igen, så ville de lave en recept. men det kommer nok an på lægen

(udbruddet gik i sig selv i løbet af et par dage og har ikke haft noget siden, så har ikke haft brug for piller)

Helt sikkert, men generelt er pillerne til "alvorlige udbrud", mens cremen er til "mindre udbrud" når man læser beskrivelserne på nettet.

Jeg føler mig personligt heller ikke generet nok af mine udbrud til jeg ligefrem vil begynde at spise piller der jo påvirker hele kroppen, når jeg uden de store gener kan nøjes med creme der virker lokalt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Seeker_Starscream    17
Seeker_Starscream
Pillerne bliver ikke bare sådan delt ud til alle. Hvis man bare har et par mindre udbrud om året, får man sjældent recept på de piller.

Jeg bruger selv zovir-cremen og det virker rigtig godt. Selvom den er lavet til forkølelsessår, duer den også til det andet.

Jeg smører lige så snart jeg mærker de mindste tegn på at der er et udbrud på vej, og så kan man faktisk nå at tage det i opløbet.

Problemet er at hvis man smører og så trækker bukserne op og går videre med hverdagen, bliver cremen smurt ud over det hele, så jeg plejer at smøre og så lige side 15 - 30 minutter med spredte ben så det får mulighed for at virke. Det gør jeg nok 3 gange den dag hvor jeg mærker de første tegn, og så er det stort set det.

Cremen kan købes i håndkøb, og det er rigtig smart altid at have noget liggende så man kan smøre med det samme

Så man må godt bruge Zovir til at smøre på kønsdele? Det er alligevel en god nyhed, det vidste jeg ikke :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Seeker_Starscream    17
Seeker_Starscream
Helt sikkert, men generelt er pillerne til "alvorlige udbrud", mens cremen er til "mindre udbrud" når man læser beskrivelserne på nettet.

Jeg føler mig personligt heller ikke generet nok af mine udbrud til jeg ligefrem vil begynde at spise piller der jo påvirker hele kroppen, når jeg uden de store gener kan nøjes med creme der virker lokalt

Med det jeg har, tror jeg også at cremen vil være fin :) SÅ slemt er det ikke, men det er naturligvis meget generende og klør

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Milboge    19
Milboge
Så man må godt bruge Zovir til at smøre på kønsdele? Det er alligevel en god nyhed, det vidste jeg ikke :)

Ja, det må man gerne...:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DollsLiveForever    520
DollsLiveForever
ligemeget hvad ville jeg altså smutte til lægen og få testet at det ER herpes.

ved ikke om det er andet der kan ligne, men for en sikkerheds skyld vil jeg få det testet

Det er der. Man kan få "blister" ligesom dem i munden, der er en eller anden mærkelig autoimun reaktion, lige som atopisk eksem. Det er ikke smitsomt og er ikke en kønssygdom. DEt er vel lidt fjollet at behandle det med medicin når man ikke ved hvad det er. LÆgen kan hurtigt teste om det er herpes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
prrinsessen    700
prrinsessen

Undgå sol, chokolade, nødder, havre, og køb eventuelt aminosyren Lysin (lysine på engelsk), og tag dobbelt dosis. Det er underskud af lysine i kroppen, der gør at herpes går i udbrud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.