PaleSeptember

Stavefejl i medierne

2.088 svar i dette emne

Skal vi ikke have en tråd, hvor vi sammen kan grine af og krumme tæer over mediernes pinlige stavefejl?

Det må man nemlig gerne, når artiklerne er skrevet af uddannede journalister, der skal forestille at have styr på stavning og formulering :-D

Har du et bidrag til tråden, så lav gerne et screendump af artiklen (eller bare det enkelte afsnit) og post det her i tråden - gerne med en markering af fejlen. Post også gerne linket til den originale artikel. Nogle gange får de jo desværre rettet fejlene hen på dagen, og så er det jo ikke sjovt, hvis der kun er et link til en korrekt skrevet artikel.

Jeg lægger ud med denne, som langtfra er en af de værste, den er fra dagens forside i Politiken.

post-85951-13939859015595_thumb.jpg

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
Modsiger denne artikel ikke sig selv rimelig meget? :gruble: Og ER det nu virkelig den lave dollar, der koster husejerne dyrt?

http://politiken.dk/tjek/bolig/energi/article436025.ece

Jeg har lagt mærke til, at det er meget få journalister og tv-tekstere, der kan finde ud af, at lige så snart man har mere end en dollar, så hedder det altså dollars

Edit: Og så opdagede jeg lige, at man på dansk åbenbart godt kan sige dollar i flertal

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg elsker den slags! Jeg har en hel bog med trykfejl fra aviser mm. Det er sjau...!

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Fx er det hyggeligt når Bilka reklamerer med 'Regnsæt til børn i flotte farver og med sjove detaljer'!!! :lol:

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Eller når man i Toys'r us kan få fastelavnstøj med følgende beskrivelser;

'Vampyrkjole. Til voksne med krave.'

''Djævlekappe. Til voksne med horn uden ttilbehør'

:lol: :lol: :lol:

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Børn i flotte farver og voksne med horn :lol:

Men de er jo næsten undskyldte, selv om man vel skulle tro, at nogen læste korrektur, inden den slags blev sendt i trykken :gruble:

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
Børn i flotte farver og voksne med horn :lol:

Men de er jo næsten undskyldte, selv om man vel skulle tro, at nogen læste korrektur, inden den slags blev sendt i trykken :gruble:

Det hedder da undskyldt, selvom det er flertal.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg kan ikke se fejlen i den første? :genert:

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Grinede her sidste dag lidt over, at Ekstra Bladet på deres hjemmeside havde en overskrift der lød: "Skud mod boligbloG"!

- Internetudviklingen har åbenbart sat sine spor :D

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind